luni, 1 septembrie 2008

de dragoste, în alte feluri

am tot auzit zilele astea de "criza din osetia de sud" și de războiul dintre rusia și georgia.
toată lumea o vaicărește pe săraca georgia care a fost domle agresată de mama rusia. însă oamenii ăștia nu iau în considerare niște amănunte. georgienii au fost cei care au ocupat cu forța capitala osetiei de sud. osetia de sud și abhazia sunt 2 provincii autonome cu independența nerecunoscută. deci dacă ar fi după mine eu i-aș lăsa să se alipească în morții lor la rusia, china, burkina faso sau unde vor ei.
apoi din ce văd eu, osetia de sud a cerut ajutorul rusiei pentru ei au fost de fapt cei agresați(locuitorii osetiei) și pentru că cei mai mulți dintre cei care populează această regiune autonomă au pașaport rus. foarte frumos că își apără cetățenii. apoi, în opinia mea, orice regiune autonomă care se vrea independentă are dreptul la independență pentru că dragostea cu sila nu merge.
probabil că rusia are interese pe acolo, gen petrol, gaze naturale & shit. americanii au făcut lucruri mult mai nasoale prin afganistan, irak tot din false motive și n-a mai sărit nimeni de cur în sus sau mă rog, mult mai puțini. pe lângă războaiele din kosovo, afganistan sau irak, "agresiunea georgiei de către rusia" e chiar îndreptățită.
mi se pare mie sau situația asta seamană perfect cu cea din kosovo??
și atunci cine a avut dreptate?? separatiștii...
de ce au avut ei dreptate?? pentru că așa a zis sua...
cine nu a avut dreptate?? serbia..
acum, în rolul kosovo e osetia de sud....în rolul serbiei, georgia....
de ce atunci americanii i-au sprijinit pe cei care vroiau independența și acum sunt împotrivă??
deci vedeți?

eu nu sunt pro-rusia, sunt chiar anti-rusia. ceea ce vreau eu să subliniez e faptul că americanii nu sunt ce vor să pară, că trebuie judecate toate lucrurile cu aceeași măsură. dacă a avut kosovo dreptul la independeță, atunci și osetia are...

istoria are multe exemple în care a demonstrat că cei mai răi întotdeauna par salvatori în prima fază. cel mai apropiat exemplu este ceaușescu. probabil toată lumea a auzit de primăvara de la praga. este numele dat unor evenimente din primăvara lui 1968 în care rusia, alături de aliații ei(pactul de la varșovia, un fel de ceva anti-nato, care nu mai există) au invadat cehoslovacia ca urmare a unor reforme ale președintelui cehoslovaciei de la acea vreme, care reforme subminau oarecum influența comunistă. singurul stat din pactul de la varșovia care nu a participat, ba chiar s-a opus invaziei a fost românia, în frunte cu cizmarul șef(ceaușescu era cizmar, da!). după toată treaba asta tot occidentul a văzut în ceaușescu un fel de ceva care de fapt era cu totul altceva, dacă mă înțelegeți.... nu e mereu totul așa cum pare și chiar dacă e fair play să ținem partea celor mici, uneori ăia mici sunt ăia răi pt că știu ei că au un frate mai mare care-i învață la prostii și care vine și le sare în ajutor la nevoie...
rușii sunt de căcat ne-am lămurit dar și americanii o sug!
părerea mea proprie și personală este că doar istoria are dreptul să judece!
ce bine era să fi fost România o insulă prin Pacific...

Un comentariu:

sunetul-mai-tare spunea...

enteresul şi iar enteresul...
De multe ori m-am întrebat de ce ne băgăm noi, România, ca musca-n lapte, în treburile altora...am trimis trupe şi în Irak, Afganistan..şi pe unde şi-a mai înţărcat dracu odraslele..şi acum ne-am mai trezit şi să condamnăm "agresiunea" Rusiei în mod oficial...
Părerea mea...geografic e mai aproape Rusia decât SUA şi ar trebui să ţinem cont de asta...
Bine, naibii c-a trecut (cred)..