vineri, 26 iunie 2009

regele a murit

nu, liniștiți-vă oameni buni, guță e sănătos! nu același lucru se poate spune despre michael jackson, care, după cum am zis și în titlu, a murit. am aflat cu ocazia asta, că MJ e regele pop-ului. eu chiar nu știam cine-i regele popului. ca elvis înaintea lui, observ că toți regii ăștia au destine desprinse parcă din vechile tragedii grecești. nu că aș ști vreo tragedie grecească, da-mi place cum sună, pare ceva grandios. de fapt o știu pe aia cu Oedip ăla de i-a tras-o lu` mamă-sa, cea mai proastă idee de scenariu de tragedie grecească. acum, că michael i s-a alăturat lui elvis în eternitate, se pune problema care din ei a fost mai mare. e ca și cum i-ai compara pe adrian minune cu laurențiu cazan. cîntă altceva, dar sunt de valori aproapiate, cu un mic avantaj în favoarea lui elvis și adrian aș zice eu. lăsăm oligofrenii să se certe pe tema asta, cum am văzut că au început deja. când vă veți edifica, să-mi ziceți și mie care cum e.

îmi pare rău că a murit michael, în măsura în care îmi pare rău când moare oricare alt om de pe planetă. adică ok, e din aceeași specie cu mine și cam atât. e un proces natural si, cum spunea și jean de la craiova, cu-o moarte toți suntem datori. dar să revin la michael. știu 3 melodii ale lui, pe care le am și în playlist și pe care le ascult când intră cu shuffle și am altceva mai important de făcut decât să schimb melodia. totuși, era bun și michael la ceva când trăia. puteai lejer să-ți sperii copiii cu el. nu mai merge de multă vreme să-i sperii cu babaul, balaurul și alte personaje de poveste. acum toți știu că astea-s creaturi la fel de ireale precum girafa. în loc de "stai cuminte că vine Babaul și te trage sub pat" îi ziceai "stai cuminte că vine michael și te duce la nerverland" și copilul imediat se potolea.

întotdeauna l-am asociat pe michael, în mintea mea, cu opusul lui anakin skywalker. dacă anakin s-a născut de partea pozitivă a Forței și evenimentele din viața lui l-au determinat să treacă de partea sa întunecată și să devină darth vader, cu michael a fost exact invers. el s-a născut de partea întunecată a speciei umane și mereu a tânjit după lumină, după alb, după imaculat, după puritate, după inocență, după copii.

mai toate fetele erau suparate de dispariția lui michael și, sincer, nu înțelegeam de ce. adică nu o știam pe niciuna din ele mare fan MJ. însă am aflat și cauza întâmplării acestei întâmplări. o persoană tare simpatică mi-a spus(și avea dreptate) că ele de fapt sunt supărate că e supărat justin că a murit michael. un fel de supărare prin influență aș adăuga.

m-a amuzat foarte tare un status din lista mea de messenger. avea o tipă: "te iubim michael, dar dumnezeu te iubește mai mult". era în engleză, dar ăsta-i esențialul. deși ești tentat să crezi că respectivei îi părea rău, eu am remarcat imediat că e ceva dubios. sunt sigur că, în inegalabila, inefabila, incomensurabila-mi subtilitate, am fost singurul care a observat echivocul din spatele statusului. e clar că fata asta nu-l iubește deloc pe michael, pentru că e logic că, dacă ar exista dumnezeu, acesta l-ar iubi foarte puțin pe MJ. asta din 2 motive: primul e acela că s-a jucat cu Lucrarea Divina. l-a lăsat negru, el a vrut alb. l-a lăsat cu nasul într-un fel, el l-a vrut altfel. asta e mai rău decât să-ți faci chip cioplit. e ca și cum ți-ai face chip cioplit pe propriul corp, ceea ce e grav, vă spun. cu Lucrarea Divină nu te poți juca în felul ăsta. mie asta mi se pare aroganța supremă la adresa demiurugului.
al doilea motiv e pentru că futea copii. mă gândesc la o scenă în care michael fute un copil pe următoarea melodie



sinistră imagine, n-are cum să iubească dumnezeu așa ceva. când fuți copii, îți pierzi orice urmă de credibilitate, de umanitate. e ca și cum s-ar descoperi că 2pac se ardea la ochiul maro cu notorious, iar biggy, într-un exces de gelozie l-a curațat. asta știre șocantă.
cu riscul de a suna cinic, michael a făcut într-un final singurul lucru pe care-l putea face pentru o lume ceva mai bună, exact cum spunea în melodie.

și ca sa închei, observ că michael jackson are urmași pe măsura valorii care l-a consacrat și asta chiar printre artiștii autohtoni. mișcarea pop, pe care eu o apreciez atât de mult, are viitorul asigurat. să luăm un singur exemplu edificator, fernando de la caransebeș. la fel ca michael, o voce specială, o mișcare scenică inconfundabilă și, la fel ca michael, are 3 melodii pe care le știu.

fernando de la caransebeș va duce mai departe ce a început michael de la neverland.
așadar, regele a murit. avem un alt rege. trăiască regele!

12 comentarii:

ILANA spunea...

mie imi placeam cateva melodii. In rest, ce a facut el sau nu e irelevant (pana la un punct)

Anonim spunea...

esti un prost incult!!!!

groparul intelectual spunea...

zise comentatorul anonim si mai lua o gura de asfalt...

EuphoricEyes spunea...

de unde stii ce zicea jean de la craiova ???

groparul intelectual spunea...

mai citesc si eu

Victor spunea...

Genius is born--not paid.

Flavia spunea...

Asta da post. mai ceva ca sarea. keep'em coming

IRina spunea...

Nu stiu cum am ajuns pe blogul tau, important este ca am ajuns, si mai important este unde am ajuns.

Niciodata nu l-am apreciat pe MJ. ci dimpotriva.. .

Si cand toata lumea era faramaaaata de drastica moarte a artistului (pe care si-a cam meritat-o) , eu nu dadeam nici doi bani pe el.. si toata lumea imi sarea in cap! " cum? vaaaaai!! Mj?? sa nu stii o melodie de-a luuui?? extraordinar degeaba traiesti.. " etc .. mi se parea o moarte la fel ca si alta. cand moare Ţaţa Floarea, ce ne facem?? e acelasi lucru. in fata lui Dzeu toti suntem egali. Dar sincera sa fiu, permite-mi sa zic asa.. MJ cred ca in fata Lui, e mai putin egal decat noi.

Daca as fi sa il caracterizez printr-un singur cuvant, avand in vedere cazierul lui.. acela ar fi " scarba " . si gata.

aaa.. si cand am auzit-o si pe-aia " fantoma lu' michael, apare la inmormantarea acestuia (..) " deja am dat cu un ciocan in TV ..


si sa revin unde vroiam sa ajung.
pana acum, esti singura persoana care este de aceeasi parere cu mine. incepeam sa-mi fac probleme.. ma gandeam ca m-am lovit eu la cap, de sunt contra lu' nea frână, asta.


si ca sa se continue isteria, ipocrizia, impreuna cu prostia, toti tinerii, dupa moartea lui, au pe hi5 / blog sau inegalabilul status la care se vede ce asculti in winamp, melodii de-ale lui. dar fac pariu, ca incepand cu data mortii lui, e prima oara cand le-au ascultat. ma oftic. dar nu stiu de ce.


decand am blogul asta micuţ si sărăcuţ, iti declar postarea asta, cea mai tare pe care am citit-o pana in prezent.

felicitarile mele :D

Anonim spunea...

Da, probabil, de aceea este

Amalia Draghici spunea...

Pana si Anonima a ramas fara cuvinte in fata minunatiei tale.:>

Anonim spunea...

cea mai proasta melodie care am auzito , bine asta nu e melodie .e o pnarama .mai are mult sa o ajunga pe cleopatra stratan

Marianu spunea...

Fernando de la Caransebes impreuna cu Raluca de la Timisoara sunt printre putinele noastre talente adevarate :)))
MJ chiar a ajut niste piese foarte bune si merita memorat doar pentru ce a facut in muzica(doar o parte).
Se spune ca s-a mutilat in "alb" pentru ca ar fi avut acea boala ce determina aparitia a numeroase pete albe pe corp. Acelea nu le poti colora in negru asa ca s-a facut alb. Desigur partea cu nasul, sicriul de sticla in care dormea, copilul lui atarnat de la balcon pentru vazul lumii...il catalogau ca si om nebun.